Veelgestelde vragen
COLLECTEBUS
Hoe maak ik een digitale collectebus aan?
Via deze link maak je jouw persoonlijke collectebus aan. Binnenkort vind je hier de instructie video hoe jij deze het beste kunt aanmaken. Heb je vragen? Neem dan contact op met Sabrina
Ik heb geen Facebook. Kan ik een collectebus aanmaken zonder Facebook account?
Ja. Je kan ook een collectebus aanmaken met een e-mailadres. Gebruik hiervoor de deze link.
Hoe werkt zo'n online collectebus?
Na aanmelding krijg je van ons jouw persoonlijke pagina. Deze persoonlijke pagina kun je op social media, via e-mail of WhatsApp verspreiden. Jouw familie en vrienden kunnen op deze pagina heel eenvoudig anoniem een online donatie in jouw collectebus doen.
Ik heb een account aangemaakt, maar ik wil een andere foto.
Je foto kun je aanpassen wanneer je ingelogd bent. Klik rechtsbovenin de website op het poppetje en kies voor 'profiel wijzigen'. Hier kun je je profielfoto wijzigen.
Hoe kan ik de inhoud van mijn collectebus wijzigen?
Zodra je jouw eigen collectebus hebt aangemaakt, kun je altijd inloggen door rechtsboven op jouw profielfoto te klikken. Hier kun je jouw eigen gegevens wijzigen en terugzien hoeveel geld jij inmiddels voor Stichting Beat Batten hebt ingezameld.
VOOR COLLECTANTEN
Hoe / waar kan ik mijn digitale collectebus terug vinden?
Wanneer je naar onze digitale collecte pagina gaat, kun je zoeken op naam en zie je jouw eigen collectebus verschijnen. Na het aanmaken van jouw collectebus krijg je ook een email met de link naar jouw collectebus. Kom je er niet uit? Stel jouw vraag aan Sabrina.
Hoe zorg ik dat ik donaties ga ontvangen?
Zorg ervoor dat jouw profiel volledig is, inclusief jouw profielfoto én jouw motivatie waarom jij Stichting Beat Batten helpt door digitaal te collecteren. Stort een startbedrag op jouw eigen collectebus, een 'volle' collectebus werkt beter dan een 'lege'. Benader vervolgens eerst directe familie en goede vrienden. Deel daarna jouw collectebus op jouw social media om jouw netwerk om hun hulp te vragen.
Hoe vind ik donateurs?
Deel jouw digitale collectebus op jouw persoonlijke social media kanalen. Zet de URL naar jouw persoonlijke collectebus bijvoorbeeld in jouw Instagram bio. Deel jouw collectebus via Whatsapp, Messenger en Email. Heb je connecties bij locale kranten? Deel een nieuwsbericht over jouw collectebus, wie weet wordt jouw artikel opgenomen.
Hoe helpt Stichting Beat Batten mij om donateurs te vinden?
Jij benadert zelf jouw netwerk om een donatie te doen, echter zullen wij in aanloop naar de collecteweek én tijdens de collecteweek voortdurend bezig zijn om aandacht voor onze collecteweek te vragen. Wij zullen je via diverse nieuwsberichten op onze website op de hoogte houden. Onze communicatie en berichten zullen jouw verhaal ondersteunen.
Hoe deel ik mijn collectebus?
Je kunt jouw collectebus delen via diverse kanalen. Voor Facebook, Twitter en LinkedIn zijn er deelknoppen op jouw eigen pagina zichtbaar. Ook kun je jouw pagina makkelijk delen via Whatsapp en per mail. (Als je cookiemelding accepteert is het nog eenvoudiger jouw collectebus te delen). Zet kunt de link van jouw collectebus ook in jouw Instagram bio plaatsen om zo via Instagram ook aandacht voor jouw actie te vragen.
Waar wordt het geld dat ingezameld is aan besteedt?
De donaties die in de digitale collecteweek worden ontvangen, worden gebruikt om onderzoek naar de ziekte van Batten mogelijk te maken. Hier lees je meer informatie over de onderzoeken die wij financieren.
Kan ik zien hoeveel ik heb ingezameld?
Wanneer je naar onze digitale collecte pagina gaat kun je precies zien hoeveel geld er in elke digitale collectebus zit.
Kan ik zien hoeveel geld er gezamenlijk is ingezameld?
Er staat geen totaal overzicht op de digitale collecte pagina. Wel zullen wij updates op onze website en social media kanalen plaatsen om de tussenstand met jullie te delen.
Kan ik zien wie er gedoneerd heeft?
Dat kan, je krijgt wanneer er een donatie in jouw collectebus wordt gedaan een melding per e-mail. Als de donateur zijn / haar gegevens heeft ingevuld, dan kun je deze persoon bedanken voor zijn / haar donatie.
Hoe kan ik een anonieme donateur bedanken?
Dit is helaas niet mogelijk. De donateur heeft ervoor gekozen om anoniem te doneren. Je kunt via jouw social media wel een algemeen bericht plaatsen om al jouw donateurs te bedanken.
Waarom is mijn collectebus leeggemaakt?
Wij zetten in het begin van het nieuwe jaar alle digitale collectebussen weer op € 0,=, Zo is ieder jaar zichtbaar wat de gemeenschappelijke opbrengst van de collectebussen is.
Wanneer wordt mijn online collectebus geleegd?
Alle bussen van de online collectanten worden eind van het jaar geleegd. Je kunt daarna weer collecteren met jouw bestaande collectebus. Had je nog geen collectebus? Dan kun je uiteraard een nieuwe collectebus aanmaken. Je kunt jouw digitale collectebus buiten de collecteweek om, ook gebruiken bij jubilea, verjaardagen, etc.
Kan ik de e-mail notificaties uitzetten die ik na elke donatie krijg?
Standaard krijg je e-mail notificaties bij een nieuwe donatie. Je kunt dit uitzetten. Log in door rechtsboven op jouw profielfoto te klikken. Kies vervolgens voor profiel wijzigen en verwijder de vink bij 'ik wil e-mail notificaties ontvangen'.
Is mijn collectebus alleen tijdens de digitale collecteweek geldig / inzetbaar?
Nee, je kunt non-stop collecteren met jouw collectebus. Echter in onze digitale collecteweek (9-15 juni 2024) zullen wij massaal aandacht vragen voor stichting Beat Batten.
Kan ik een donatieverzoek versturen via Tikkie?
Dat kan zeker, als je via jouw mobiel naar jouw online collectebus gaat, kun je via het tikkie iccontje jouw donatieverzoek aan jouw netwerk versturen. De ontvangen tikkie donaties tellen mee in jouw persoonlijke collectebus.
Als een donateur bijdraagt aan de €0,60 transactiekosten, waarom is dat niet zichtbaar in mijn collectebus?
Dit is bedrag om de transactiekosten te compenseren. Dit telt nooit mee in de opbrengst van de collectebus.
Hoe verwijder ik mijn online collectebus?
Stuur een e-mail naar sabrina
VOOR DONATEURS
Hoe kan ik doneren?
Kies een specifieke collectebus of doneer in de bus van Stichting Beat Batten.
Welke betaalmethoden zijn er beschikbaar?
De donatie kan eenvoudig via iDEAL of een eenmalige incasso gedaan worden. Voor de eenmalige incasso vragen wij jouw IBAN rekeningnummer door te geven.
Waarom krijg ik het verzoek om €0,60 transactiekosten bij te dragen?
Dit zijn de administratieve kosten die bij elke donatie worden gemaakt. Wij vragen de donateur of hij /zij hieraan wil bijdragen, dit is niet verplicht. Dit bedrag wordt niet meegeteld in de opbrengst van de collectebus.
Op welke rekening wordt het geld van de (donatie in de) collectebus gestort?
Het geld wordt op de rekening van de Stichting Beat Batten gestort via Stichting Mollie Payments (IBAN:NL51DEUT0265262461). Stichting Mollie Payments verzorgt de betalingen voor Stichting Beat Batten en is een betaalinstelling met een vergunning van De Nederlandsche Bank.
Op het afschrift vind je onder meer de volgende informatie terug:
Naam: Stichting Beat Batten by Mollie
Omschrijving: Donatie Beat Batten
IBAN: NL51DEUT0265262461
Hoe verantwoord Stichting Beat Batten de overheadkosten zoals pandhuur en salaris directie?
Wij willen zoveel mogelijk steun krijgen voor het verbeteren van de levensomstandigheden van kinderen met de ziekte van Batten. Om dat voor elkaar te krijgen, is een professionele organisatie nodig. Ons bestuur is onbezoldigd en pandhuur wordt door een sponsor vergoed. Je leest hier alles over in ons jaarverslag.
Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact op met Sabrina.
Atijd op de hoogte blijven van onze nieuwsberichten? Schrijf je in voor de nieuwsbrief op onze website en volg ons op social media.